PRODUCENTÓW W OFERCIE
ZADOWOLONYCH KLIENTÓW
LATA DOŚWIADCZENIA
NAPRAW ROCZNIE
ZREALIZOWANYCH DOTACJI
FILIŻANEK KAWY
Przygotowany specjalnie dla Państwa, pozwoli lepiej poznać naszą firmę! Zapraszamy do przeczytania!
Jak się zaczęło, skąd pomysł na taką działalność?
Jeśli mówimy o początkach, firma pamięta rok 1987, kiedy to powstał „Zakład Elektromechaniczny” prowadzony przez mojego ojca, Zbigniewa Golenię. Początkowo zakład pracował na pół etatu, po godzinach. Potrzeby rynku znacznie różniły się od dzisiejszych; nie było zaawansowanych technologicznie elektronarzędzi, również ich ilość w przeciętnym gospodarstwie domowym różniła się diametralnie w porównaniu z dzisiejszymi czasami. Jeśli jednak już były, to były używane do rozmaitych rzeczy, co niesie za sobą także pewien stopień eksploatacji i awaryjności. Nie zawsze można było sobie pozwolić na ich wymianę na nowe „od ręki”, powstawała więc potrzeba ich naprawy. I to była potrzeba, którą postanowiliśmy zaspokoić. Do naprawy trafiały nie tylko elektronarzędzia, ale także wszelki sprzęt gospodarstwa domowego.
Więc początkowo działalność obejmowała tylko serwis. Czy było aż takie zapotrzebowanie na tego rodzaju usługi?
Tak, początkowo zajmowaliśmy się jedynie naprawą. Ponieważ jednak zapotrzebowanie na taką usługę było stosunkowo mniejsze, co wiąże się z wcześniej wspomnianą ich ilością na rynku w latach 90, naprawialiśmy niemal wszystkie urządzenia elektryczne, także te, które używało się na co dzień w domu. Zaczęliśmy też przezwajanie uszkodzonych silników szczotkowych. Oczywiście początki były trudne, jednak z upływem lat wszystko powoli się rozwijało.
Kiedy to elektronarzędzia stały się dominującym aspektem działalności, również pod kątem sprzedaży?
Trzeba było czasu. Do naprawy trafiało coraz więcej elektronarzędzi, coraz więcej było zapytań o możliwość zakupu nowych. Pojawiła się kolejna potrzeba rynku, którą warto było zaspokoić i to zostało zrealizowane. Był to koniec roku 1998, moment, w którym firma została przejęta od ojca i powstała pod nową nazwą, znaną do dzisiaj. Pojawiły się pierwsze urządzenia w sprzedaży. Z biegiem czasu było więcej asortymentu, wprowadziliśmy do sprzedaży marki dla majsterkowiczów oraz dla profesjonalistów, odpowiednio różniące się od siebie jakością oraz ceną. Wtedy też zwróciliśmy na siebie uwagę kilku mniejszych i większych firm, które zaczęły się u nas zaopatrywać oraz serwisować swoje elektronarzędzia. Był to bodziec, który pozwolił nam na wprowadzenie do asortymentu narzędzia innych producentów, między innymi firmy PROTOOL, która postanowiła…
… nadać Państwa firmie status licencjonowanego Serwisu Gwarancyjnego swojej marki.
Zgadza się. Zostaliśmy Autoryzowanym Serwisem Gwarancyjnym jednych z najlepszych elektronarzędzi na rynku. Warto podkreślić, że jednym z trzech w Polsce! Była to dla nas przełomowa chwila, stawaliśmy się coraz bardziej rozpoznawalni, coraz więcej firm składało zapytania ofertowe i zaopatrywało się u nas. Byliśmy największym partnerem firmy PROTOOL w tej części kraju, organizowaliśmy cykliczne pokazy, wystawialiśmy się na targach. W tym czasie rozpoczęliśmy też negocjacje z kilkoma większymi przedsiębiorstwami na Podkarpaciu. Staraliśmy się połączyć atuty, jakie dawała marka PROTOOL, czyli bardzo dobra jakość i serwis gwarancyjny „pod ręką”. Zaowocowało to kilkoma korzystnymi dla obu stron umowami.
Skupili się Państwo szczególnie na marce PROTOOL. Co z innymi?
Już wtedy mieliśmy w sprzedaży kilkanaście marek elektronarzędzi, jednak sprzedaż tej marki była bezkonkurencyjna. W rankingach sprzedaży PROTOOL na Polskę, przez kilka lat utrzymywaliśmy się w czołówce (także na pierwszym miejscu!), konkurując z wielkimi przedsiębiorstwami mającymi po kilkanaście oddziałów w kraju! Na inne marki elektronarzędzi nie mieliśmy tak wielkiej siły przebicia, ale wraz z rosnącym zainteresowaniem wśród klientów naszą firmą wzrastała także i ich sprzedaż. W dalszym ciągu poszerzaliśmy naszą ofertę o nowe narzędzia i marki. Zawsze jednak kierowaliśmy się pewną dewizą, mianowicie, żeby w swojej ofercie posiadać maszyny, co do których jesteśmy w stanie dostać części zamienne i naprawić je w naszym serwisie.
Wróciliśmy do kwestii serwisu. Są Państwo nadal Autoryzowanym Serwisem Gwarancyjnym, ale prowadzonym pod inną banderą.
Ta historia potoczyła się dość szybko. Z rozwojem naszej firmy wprowadziliśmy do sprzedaży elektronarzędzia wielu producentów, między innymi marki Hitachi. Jednocześnie udoskonalaliśmy nasz serwis, wprowadzając nowe technologie, rozwiązania i urządzenia pomiarowe. Po kilku latach zmieniła się polityka firmy PROTOOL, w wyniku czego wszystkie naprawy gwarancyjne w kraju zostały scentralizowane. Rozwiązali zatem Serwis Gwarancyjny w naszej firmie, co wykorzystała wspomniana wcześniej firma Hitachi i po krótkich negocjacjach ogłosiła naszą firmę jako swój Autoryzowany Serwis Gwarancyjny. Jesteśmy więc hurtownią elektronarzędzi, Serwisem Gwarancyjnym Hitachi oraz serwisem pogwarancyjnym wszystkich marek elektronarzędzi. Posiadamy także bogaty asortyment osprzętu do elektronarzędzi. Zajmujemy się także profesjonalnym doradztwem w zakresie elektronarzędzi oraz systemów mocowań.
Od pewnego czasu prowadzą Państwo również wypożyczalnię. Skąd taki pomysł?
Z badania profilu naszego klienta. Prócz wielu firm, obsługujemy także klientów detalicznych. Mieliśmy też takich, którzy potrzebowali jakiegoś narzędzia, np. wkrętarki, żeby poskręcać meble i karnisz w domu, ale nie chcieli kupować markowego sprzętu. Wyjściem dla nich były najtańsze narzędzia z hipermarketów, które często ulegały awarii zaraz po zakupie. Mając kilka pomysłów na rozwiązanie tego problemu, wybraliśmy ten zaproponowany przez moją żonę Katarzynę, aby otworzyć swoją Wypożyczalnię Elektronarzędzi i Maszyn Budowlanych. Tak też się stało. Okazało się też, że był to strzał w dziesiątkę! W naszej ofercie mamy wiele maszyn, na bieżąco przez nas serwisowanych i gotowych do pracy. Ludziom odpowiada takie rozwiązanie i z zadowoleniem polecają nas innym, przez co zapotrzebowanie jest coraz większe. W związku z tym planujemy na przyszły rok powiększenie oferty oraz pewne działania promocyjne, zachęcające do korzystania z naszych usług.
Ostatnio przenieśli się Państwo do nowego punktu. Wynika to z chwilowej potrzeby czy jest częścią jakiegoś większego planu modernizacji firmy?
Nie wykluczamy, że taki plan istnieje i jest realizowany. Kilka lat temu zmieniliśmy także nasze barwy firmowe na bardziej przyswajalne i rozpoznawalne, będące częścią planu zmiany ogółu wizerunku. Ciągle się rozwijamy i wprowadzamy nowe rozwiązania czy to w strefie sprzedaży czy serwisu, np. niedawno opracowaliśmy autorski system docierania silników szczotkowych, który spisuje się bez zastrzeżeń. Uzyskaliśmy także homologację na wystawianie certyfikatów, ściśle powiązanych z przepisami BHP, dopuszczających elektronarzędzia do użytkowania. Także do dzisiejszego dnia, jako jedni z nielicznych, przezwajamy silniki szczotkowe i dajemy na tę usługę pisemną gwarancję. Przenieśliśmy się do nowego, bardziej przestronnego budynku, dzięki czemu mamy więcej przestrzeni do zagospodarowania i zaprezentowania Państwu naszego asortymentu. Mniej więcej od 2011 roku staramy się utożsamiać z marką FESTOOL, z którą działamy partnersko. Ściśle z nią współpracujemy, organizując dla klientów pokazy elektronarzędzi, szkolenia, a także wystawiając się na corocznych targach budownictwa w Rzeszowie.
Widać na przestrzeni lat wprowadzenie wielu nowych rozwiązań. Co dalej, jakie plany na przyszłość?
Profil naszej wspólnej działalności podzielmy na kilka filarów: doradztwo, sprzedaż, serwis, wypożyczalnia. Każdy z nich jest na swój sposób ambitny pod kątem rozwoju i każdy z nich chcemy udoskonalać stopniowo, aby móc sprawdzić, jak klienci na te zmiany zareagują i czy one się sprawdzą. Przede wszystkim chcemy dotrzeć do większej ilości klientów; nie tylko na naszym rynku lokalnym, ale także regionalnym. Przygotowujemy kilka rozwiązań, dzięki którym klienci korzystając z naszych usług będą czerpać dodatkowe korzyści. Chcemy także rozwijać technologicznie nasz serwis, wykorzystując dostępne na rynku coraz nowsze rozwiązania i narzędzia, nie tylko te sprawdzone, lecz także innowacyjne. W swoim asortymencie mamy wiele marek elektronarzędzi i osprzętu, m.in. FESTOOL, Bosch, Milwaukee, Hitachi, Makita, Metabo, Flex, RUBI, Fischer, PRO (technika pomiaru), CMT, DWT oraz innych. Wszystkich chcących się doradzić, zakupić, naprawić lub wypożyczyć elektronarzędzia zapraszamy osobiście do naszej siedziby mieszczącej się w Łańcucie przy ul. Kochanowskiego 88. Zachęcamy także do odwiedzenia naszej witryny internetowej pod adresem www.elektrometal.net.pl oraz polubienia strony na Facebooku, dzięki którym dowiedzą się Państwo o organizowanych cyklicznie promocjach oraz korzyściach, jakie dla Państwa przygotowaliśmy.